סגולה

סגולת הטקסט

צריכים להשתמש בכתוב רק לשם רכישת תכונת ההשפעה.
אין שום טעם ללמוד את חכמת הקבלה כמו פיזיקה;
זה רק מעכב את התיקון.
נושא הלימוד הוא האדם עצמו:
כל העולמות נמצאים בתוכנו והאור מתגלה בנו.
העיקר, למשוך את האור.
(הרב מיכאל לייטמן, 16.02.11)

המקורות של חוכמת הקבלה זה תורת העולם
(ערוץ 'ספרי קבלה אמיתיים')
המקורות של חכמת הקבלה הם תורת העולם. כי המקורות האלה מסבירים לנו, איך בנוי העולם, איך הוא מתפקד, מאיפה הוא התחיל, ולאיזה סוף הוא יגיע ואיך. ויתר החכמות והמדעים בעולם הזה, הם מסבירים מה קורה בעולם הזה בלבד, ולכן הם לא עוזרים לתיקון העולם. כי תיקון העולם זה רק להתקשר לאור העליון ולפעול עימו. ולכן בלי ידיעת חכמת הקבלה, אין אפשרות לעשות תיקונים אמיתיים בעולם שלנו.
כשהנשמה תבין כל מילה
כשהנשמה תתחיל להבין כל מילה
שאלה: מאוד משכנעים אותי דבריו של בעל הסולם על כך שאין לנו שום אפשרות להבין בשכל הארצי את הרוחניות. הרי אם היו רוצים פשוט למשוך אותי, היו מבטיחים לי את ההיפך. אך בכל זאת זה מצער להכיר בכך שהיום אינני מסוגל להבין דבר.
תשובתי: אינך מבין מפני שאין לך את החושים הרוחניים: ההבנה הרוחנית, ההרגשה הרוחנית. אני תמיד נזכר בדוגמה בולטת מאוד שקיבלתי כשעבדנו על העיבוד המוסיקלי של ניגוני בעל הסולם. כל הזמן עמד לידינו החתול של בעל הדירה. אנחנו בכינו והתרגשנו והוא שכב לו שם בקור רוח, ורק הזיז מעט את אוזנו כשהמוסיקה הייתה חזקה מדי. הרי שנינו חיים בגופים בהמיים, באותו עולם, אך הוא אינו יכול להבין אותי. חסרה לו היכולת להרגיש. כיצד אפשר להסביר לחתול אלו רגשות אנחנו רוצים להביע במוסיקה?
אך תאמינו לי שללמד חתול להבין סימפוניה זוהי משימה מסובכת פחות מללמד אותנו להבין את הרוחניות. הרי הוא נמצא באותה הדרגה, בעולם הזה, ואנחנו חייבים לקבל השפעה חזקה הרבה יותר, השפעת האור העליון, שיביא אותנו להרגשת העולם הרוחני. ואז, לפי אותה ההרגשה, תתחיל מייד להבין כל מילה של המקובל. אתה תשמע מילים בשמיעה החיצונית ויתחילו להתגלות בך רגשות פנימיים. תאר לעצמך שאתה מדבר לחתול והוא לפתע התחיל להבין אותך…
סֵפֶר הַשָמַיִם
-
 כתבי בעל הסולם, מאמר: "מבוא לספר הזוהר", אות י'

בְּסֵפֶר הַחוֹכְמָה בָּעוֹלָם הַזֶה
הֵן הַלָבָן וְהֵן הַדְיוֹ שֶבְּאוֹתִיוֹתָיו,
אֵין בַּהֵם רוּחַ חַיִים,
 –
וְגִילוּי הַחוֹכְמָה שֶבְּסִיבָּתָם,
אֵינוֹ בְּמָהוּתָם עַצְמָם
אֶלָא מִחוּץ לָהֵם,
כְּלוֹמַר, בַּמוֹחַ שֶל הַמְעַיֵין בּוֹ.

 –
מַה שֶאֵין כֵּן בְּסֵפֶר הַשָמַיִם,
כּל הַמוֹחִין שֶבַּמְצִיאוּת
הָרוּחָנִית וְהַגַשְמִית
נִמְצָאִים בּוֹ וְנִמְשָכִים מִמֶנוּ.



בטקסטים שנכתבו על ידי המקובלים, 
מסתתר הכוח שלהם, המחשבות שלהם
(הרב מיכאל לייטמן, 24.07.11)
כל כתבי הקבלה מיועדים עבור המקובלים, על מנת שיוכלו להעביר ביניהם את ההתפעלות וההתרשמות, את הידע על רשת הקשר בין הנשמות, שבה הם נמצאים, כדי שהם יצליחו לגלות מהר יותר את הכוח העליון, את הבורא, ולקדם נשמות אחרות לתיקון.
גם אנחנו יכולים להשתמש בכתבים האלה, אפילו מבלי לדעת ולהבין מה כותבים המקובלים זה לזה. הרי כל אחד מהם כותב ברמה שלו. אך אנחנו קוראים אותם, ומשתוקקים כמו ילדים קטנים לדעת מה הם כותבים שָם, מה הם רוצים להעביר זה לזה, על מה הם רוצים לספר. אנחנו פותחים את הספרים האלה של המקובלים הגדולים ורוצים להיות כמוהם, בחיבור ובהשפעה הדדית, כלומר להתחבר אליהם, לאותה מערכת הנשמות, שבה הם נמצאים בחיבור ביניהם, וגם אנחנו רוצים לתפוס את מקומנו ביניהם, באותו המעגל. ואז, בעזרת הכתבים האלה, אנחנו זוכים להתקדמות.
הרי בטקסטים שנכתבו על ידי המקובלים, מסתתר הכוח שלהם, המחשבות שלהם. ואם אנחנו רוצים להידבק אליהם, אז על ידי השתדלותנו להתחבר בינינו, כשאנו קוראים יחד את כתביהם, אנחנו כביכול מבקשים להיכנס למערכת הזאת, ולהתחבר לאותו המצב שבו הם נמצאים.
להנות מהדבקות ולא מהחכמה
ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים"
 בספרי המקובלים כתוב על השגת העולם העליון. אבל אלה שנמצאים בעולם התחתון לא יכולים להבין מה שכתוב, אלא אם הם יפרמטו את עצמם ליחס חדש, להנות מהדבקות ולא מהחכמה עצמה.

תַּבְנִית הָאוֹר

רב ד"ר מיכאל לייטמן בהרצאה 20.10.09

הַשָׂפָה אֵינֶנָה רַק הִתְקַשְרוּת בֵּין הָאוֹר לַכְּלִי,

אֶלָא הֲבָנַת הָאוֹר, קַבָּלַת הַתַּבְנִיוֹת שֶל הָאוֹר, הַצוּרוֹת שֶלוֹ.

תּוֹכְנָה שֶנִכְנֶסֶת לַחוֹמֶר שֶלִי

וְכל פַּעַם בּוֹנֶה מִמֶנוּ תַּבְנִיוֹת עִם צוּרוֹת חֲדָשוֹת,

מְסוּדָרוֹת בְּצוּרָה אַחֶרֶת.

אוֹתָן כּ"ב הָאוֹתִיוֹת, לְפִי אֵיךְ שֶמִסְתַּדְרוֹת בֵּינֵיהֶן,

הֵן מַשְפִּיעוֹת עַל הַחוֹמֶר שֶלִי - מְכוֹפְפוֹת אוֹתוֹ,

וְעוֹשׂוֹת מִמֶנוּ כּל פַּעַם יוֹתֵר וְיוֹתֵר דוֹמֶה לְמַאֲצִיל.





קריאת טקסטים של מקובלים - התגברות האגו לעצמי
-
 "כשאנחנו קוראים טקסטים של מקובלים מדובר בהם על התגברות. איזו התגברות? 
[...] להעדיף את מה שנמצא מחוצה לי בִמקום את מה שנמצא בתוכי. לא להעדיף דבר חשוב אחד שנמצא אצלי על פני דבר שני שפחות חשוב, ואז אני מתחיל לחשוב שעל מה שפחות חשוב אני יכול לקבל מכות, לקבל בושות, ודווקא אם אני אעשה את זה אז תהיה לי הערכה, יהיה לי כבוד, יהיה לי כסף.
לא. כאן אני לא יכול. אין לי אפשרות להעמיד את החשיבות של הרצון החדש שנקרא כלי חדש, כלי של השפעה. אין לי חשיבות להעריך אותו, הוא לא נמצא אצלי בהרגשה, זה נעלם ממני. לכן החכמה נקראת "חכמת הנסתר". זו בעצם הבעיה לאורך כל הדרך עד גמר התיקון. כל הזמן העבודה היא איך אנחנו יכולים לתאר לעצמנו כלי חיצון שאין לי אליו שום קשר, שום יחס, שום חשיבות. אם אני מגלה מהטבע שלי שיש לי אליו זלזול מוחלט, אז איך אני מעביר לו חשיבות, הוא לא שלי, אין לי, הוא מחוצה לי ולגמרי מנותק. החשיבות של הזולת, של האנושות, של הכול." (הרב מיכאל לייטמן, 18.04.14)


ייחודיות של טקסטים רוחניים
ייחודיות של טקסטים רוחניים
הייחודיות של טקסטים בעברית מתבטאת בכך שבמקום תנועות משתמשים בסימנים נסתרים, ניקוד בצורה של נקודות וסימנים נוספים שמסמלים ניגון. טקסטים רוחניים דורשים אופן ביטוי מיוחד, מפני שמבטאים אותם באמצעות חמשת החלקים של המכשיר הקולי שאליו שייכים השיניים, החך, הלשון, הלחיים והגרון. בהתאם לכך עליך לבטא מילים בהדגשה קולית (אינטונציה) מסוימת, ניגון נכון. רק אז הטקסט יוצא נכון.
מעניין, שבאלף-בית עצמו, בצורתו המקורית אין נקודות, פסיקים, מקפים וסימני פיסוק. אבל, כאשר קוראים את הטקסט בהדגשה קולית (אינטונציה), אז אין צורך בהם, כי אם מבטאים את המילים בצורה נכונה הכול מובן. לכן, יש חיסכון רב של מקום בכתיבה.
כל זה אינו נובע מהמצאות של בני האדם, אלא נובע מהתאמה לאותם כוחות עליונים, שיורדים לעולם שלנו ויוצרים כאן סימנים תואמים. מפני שאות מסמלת בעברית "סימן".
באות שבשפה העברית, כמו בהירוגליף (כתב חרטומים), יש הרבה מאוד מרכיבים, שמסמלים תכונות רבות ושונות, לכן היחס לטקסטים, הוא מיוחד. בשפה העברית אסור לשנות דבר, זה לחלוטין לא מתקבל על הדעת. למשל, אפשר לראות עד כמה הצרפתית העתיקה שונה מהצרפתית המודרנית. וכך גם בכל השפות ואילו בשפה העברית אין שום שינוי.
אבל מופיעות מילים חדשות…
הן מופיעות, בדרך כלל זו השאלה משפות זרות מפני שהן לא קיימות בשורש הרוחני, למשל "אופניים", "מטוס", "אנייה", "מחשב", "טלוויזיה" וכולי. אבל לכל מה שקיים בעולם הזה בצורתו הטבעית, יש שורש רוחני משלו. לכן השמות של האובייקטים והתופעות האלה ברורים ומדויקים לחלוטין ורשומים.

אמצעי שמשנה את האדם
ערוץ "סגולת הטקסט"
ספרים הם אמצעי מיוחד, אמצעי שמשנה את האדם. אם האדם משקיע את עצמו בספר בכוונה להשתנות, אז מתרחש בו שינוי. אפילו שלא מבין מה שקורא, ואפילו שלא יודע מה השינוי שצריך לעבור, עוברים עליו שינויים במחשבה, בלב, ברצון.

ייחודיות של טקסטים רוחניים
טקסטים קבליים הם רב שכבתיים
מצבים שבהם אדם מסתכל על האותיות בטקסט והן מתחילות פתאום להיעלם זו תופעה שמתרחשת כאשר באדם מתחיל להיות מעוצב רגש מסוים. אות זו הבעה רגשית, ולרגש עצמו אין שום צורה. לכן אותיות שאִפשרו לך לתאר משהו כרגשות מתחילות להיעלם ואתה כבר לא רואה אותן. יכול להיות גם להיפך כאשר האדם קורא בספרי הקבלה הוא  יכול לראות פתאום הופעה של מילים נוספות שאינן כתובות בטקסט. אלה לא נסים, מפני שטקסטים שנכתבו על ידי מקובלים הם רב שכבתיים. אם יתמזל מזלך, ותשיג כזאת דרגה, אז תראה הרבה מילים נוספות שעלו במחשבתו של המחבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה